Sinüzit Tedavisi

Sinüzit Tedavisi

Kulak burun boğaz hastalıkları arasında günümüzde en sık karşılaşılanı sinüzittir. Akut ve kronik olarak sınıflandırılan sinüzit problemi; tıp alanında rinosinüzit olarak tanımlanmakta, kişinin günlük yaşam kalitesini önemli derecede düşüren etkisi bulunmaktadır.

Sinüzit Nedir?

Sinüzit, burun gerisinde ve yüz bölgesinde bulunan sinüslerin çeşitli enfeksiyonlara maruz kalarak iltihaplanması ve kişide ağrı, koku duyusunun azalması, burun tıkanıklığı gibi şikayetlere neden olması olarak tanımlanmaktadır. Sinüzit hastalığı öncesinde sinüslerin yapısı incelenmelidir.

Sinüs Nedir?

Sinüs; burun gerisinde ve yüz bölgesinde bulunan boğaz ile bağlantısı bulunan hava boşluğu olarak tanımlanmaktadır. Sinüsler; alın, burun gerisi, yanak ve göz çevresinde konumlanmaktadır. Bu bölgelerdeki önemli sinirler ile komşulukları bulunan sinüslerde yaşanılan herhangi bir problem; hastanın total sağlık durumunu önemli ölçüde etkileyebilmektedir.

Sinüsler iltihaplanmakta ve bu problemin 3 aydan fazla uzun süre devam etmesi durumunda ise kronik sinüzit olarak tanımlanmaktadır.

Sinüzit Nedenleri Nelerdir?

Sinüzit nedenleri kişiden kişiye göre değişkenlik göstermektedir. Ancak sinüzit problemine kaynaklık eden başlıca faktörler şu şekilde sıralanabilmektedir;

• Burun içine gelişen polipler
  • Alerjik reaksiyonlar nedeni ile mukozada oluşan ödemler
  • Burun eğriliği problemi
  • Konka hipertrofisi (burun eti büyümesi)
  • Çocuklarda geniz eti büyümesi
  • Basınç oranındaki değişiklikler (dalma ve uçağa binme)
  • Üst solunum yollarında görülen enfeksiyonlar
  • Kafa travmaları nedeni ile sinüslerdeki anatomik bozukluklar

Sinüzit problemi pek çok hastalıktan çok daha sık görülmektedir. Bununla birlikte hastaların yaşam kalitesini önemli ölçüde düşürmektedir.

Sinüzit Belirtileri Nelerdir?

Sinüzit problemi yaşayan kişiler farklı şiddette şikayetler yaşamaktadır. Bu şikayetler aşağıdaki şekilde sıralanabilmektedir;

• Baş ağrısı (Genellikle uzun süre geçmemektedir)
  • Burun ve çevresinde ağrı
  • Burun tıkanıklığı
  • Gözlerde sulanma ve göz enfeksiyonları
  • Geçmeyen öksürük
  • Göz çevresinde hissedilen basınç
  • Horlama
  • Boğaz enfeksiyonları ve geniz akıntısı
  • Yüksek ateş
  • Burun akıntısı (Genellikle koyu kıvamlı ve yeşil renkli burun akıntısı)

Sinüzit probleminin neden olduğu şikayetler yaşam tarzında uygulanabilecek değişiklikler ve alınacak önlemler ile hafifletilebilmektedir.  Ancak sinüzit problemi sürekli tekrarlıyor ve uzun süre geçmiyorsa mutlaka alanında uzman bir doktora başvurulması gerekmektedir.

Sinüzit Problemi Tedavi Edilmezse Ne Olur?

Sinüzit probleminin açığa çıkardığı şikayetlerden bir önceki başlıkta bahsetmiştik. Bu şikayetlerin uzun süre yaşanması; bağışıklık sistemini zayıflatmakla birlikte aynı zamanda uykusuzluk, halsizlik, yorgunluk ve konsantrasyon bozukluğu gibi problemlere yol açmaktadır. Çocuklarda ise okul başarısı olumsuz yönde etkilenebilmektedir.