Burun Eti Büyümesi

Burun Eti Büyümesi

Burun; gerek fonksiyonel gerekse de estetik olarak oldukça önemli bir organdır. Günümüzde birçok insan estetik ya da fonksiyonel nedenler ile burnundan şikayetçidir. Solunum başlangıcı olan ve koku duyusunun algılanmasında işlevsel olan burun; farklı nedenler ile çeşitli sağlık problemlerine maruz kalabilmektedir. Bu problemlerden en sık görüleni ise burun eti büyümesi (konka hipertrofisi)’dir.

Yapısal Olarak Burun

Burun organı solunum yolunun başlangıcıdır. Ayrıca önemli bir duyu sistemi olan kokunun da algılanması için büyük önem taşımakta; yüz bölgesinin tam ortasında bulunması sebebi ile de estetik açıdan ilk fark edilen noktadır. Burun kemiği, kıkırdak ve mukoza yapılarından oluşan burun organı; sinüs adı verilen hava boşluklarına bağlanmaktadır. Gerek gün içerisinde gerekse de gece her daim aktif olan burun organında en sık yaşanılan hastalıklar; burun eğriliği, alerjik rinit, sinüzit, burun eti büyümesi, burun tıkanıklığı, koku bozuklukları ve benzeri problemlerdir.

Burun organında yaşanan herhangi bir problem; hastanın genel sağlık durumunu önemli derecede etkilemekte, günlük yaşamda çeşitli sorunlara yol açmaktadır. Burun eti büyümesi problemi de burunda yaşanan diğer problemler gibi günlük yaşamı önemli öcüde etkilemektedir. Ne var ki; teknik bilgi ve birikimler tıp alanında da olumlu sonuçlar alınmasını sağlamıştır. Günümüzde birçok tanı ve tedavi yöntemi ile hastalar güvenilir ve konforlu bir şekilde iyileştirilebilmektedir.

Burun Eti Büyümesi Nedir?

Burun eti büyümesi tıp literatüründe konka hipertrofisi olarak adlandırılmaktadır. Burun içerisinde alt etlerin çeşitli nedenler ile büyümesi problemi olan burun eti büyümesi; koku bozuklukları, solunum ve uyku düzensizliklerine yol açabilmektedir.

Burun Eti (Konka) Nedir?

Burun içerisinde toplamda 6 adet burun eti bulunmaktadır. Bunlar her iki kısımda 3’er tane olmak üzere altı, üst ve orta bölümlerde bulunmaktadır. Alt konkaların tersine orta ve üst konkaların solunuma etkisi bulunmamakla birlikte alt konkalar damar açısından oldukça yoğun yapıdadır. Bu nedenle de çeşitli nedenler ile büyüyebilmektedir.

Burun eti büyümesinin başlıca nedenleri; alerjik reaksiyonlar, havadaki ısı ve nem oranı, burun mukoza yapısında bozulmalar yaşanması, burun eğriliği problemi, nezle ve grip gibi enfeksiyona bağlı problemlerdir. Aynı zamanda menopoz ya da gebelik gibi hormonal değişimlerin yoğun olarak yaşandığı dönemlerde de burun eti büyümesi problemi ile sıklıkla karşılaşılabilmektedir.

Burun Eti (Konka) Büyümesi Belirtileri Nelerdir?

Burun eti büyümesi nedenlerine bir önceki başlık altında değinilmişti. Bu nedenler sonucunda burun etlerinin (genellikle alt burun etleri) büyümesi problemi, kişide birtakım şikayetler açığa çıkarmaktadır. Bu şikayetler ise şu şekilde şikayetlere neden olabilmektedir;

• Burun tıkanıklığı
  • Yatma pozisyonunda çoğalan burun tıkanıklığı
  • Solunum yetersizliği
  • Yorgunluk, bitkinlik, halsizlik
  • Çocuklarda görüldüğünde bilişsel ve fiziksel gelişme gerilikleri

Yukarıdaki şikayetlerin yanı sıra günlük yaşamı da önemli derecede etkilemektedir. Aynı zamanda tedavi edilmediği sürece çok daha ciddi problemlere neden olabilmektedir. Öyle ki burun eti büyümesi vücudun yeterli oranda oksijen almasının önüne geçmekte bu durumda da birçok probleme de kaynaklık etmektedir.

Burun Eti Büyümesi Nasıl Tedavi Edilir?

Burun eti büyümesi probleminde doktora başvurulduğunda ayrıntılı bir muayene süreci yaşanmaktadır. Fizik muayene, sağlık öyküsünün değerlendirilmesinin yanı sıra endoskop cihazlar ve çeşitli görüntüleme teknikleri ile burun eti büyümesi tanısı konulabilmektedir.

Burun eti büyümesi tedavisinde günümüzde pek çok yönteme başvurulabilmektedir. Hastanın yaşı, cinsiyeti, burun eti büyümesine neden olan faktörlere bağlı olarak hastaya en uygun tedaviye karar verilmektedir. Aynı zamanda bu süreçte burun eti büyümesinin neden olduğu şikayetlerin değerlendirilmesi de önemli rol oynamaktadır.

Burun eti büyümesinde başlıca tedavi yöntemleri aşağıdaki şekilde sıralanabilmektedir;

• Alerjik nedenler ile oluşan burun eti büyümesi probleminde ilaçlar ve burun içi spreyler etkili olmaktadır.
  • Burun yıkama ile topikal steroid tedavileri günümüzde pek çok hastada başarılı sonuçlara ulaşılmaktadır.
  • Sinüzit problemleri nedeni ile açığa çıkan burun eti büyümesi probleminde öncelikle sinüzit probleminin tedavi edilmesi gerekmektedir.
  • Cerrahi yöntemler ile tedavi (endoskopik yöntemler ile)
  • Lazer ve radyo frekans yöntemleri ile

Günümüzde burun eti büyümesi probleminde öncelikle cerrahi dışı yöntemler etkili olmaktadır. Bu yöntemlerin fayda sağlamadığı durumlarda ise gerek hasta gerekse de doktor açısından çok daha konforlu yöntemler olan lazer ve radyo frekans uygulamalarına başvurulmaktadır.